Etnologisk textverkstad

I veckan bär det av till Nynäshamn för deltagande i en "nationell etnologisk textverkstad". Där får doktorander och handledare möjlighet att dryfta avhandlingsprojekt i ett större sammanhang än bland de närmast sörjande på hemmainstitutionen.

Jag ser fram emot denna tillställning eftersom jag mest färdats mellan destinationerna Lund, Halmstad och Knäred (som alltså är mitt undersökningsobjekt) på sistone. Det känns som att det är dags för nya intryck. Logi är inbokat på Skärgårdshotellet som i sin reklam för anläggningen lockar med att "havet lugnar och havet höjer tanken". Det låter lovande liksom följande påstående:

"Maten har en tydlig skärgårdsprägel med fisk som självklart alternativ på menyn. Fördelen med fisk, förutom att det är gott, är att man blir lagom mätt och kan koncentrera sig hela eftermiddagen också. Dessutom sägs det att man blir klok…"

Fisk är gott. Mums! Synd att vi missar räkaftonen...

Tyvärr missar min handledare hela tillställningen. Hans son har oturligt nog brutit benet i slalombacken under påsken och grabben behöver hjälp med... ja allt, stackarn. Jag har dyrt och heligt försäkrat att jag och kollegan Karin klarar oss utan "förkläde" i Nynäshamn och att vi säkert blir väl omhändertagna och tillbakaskickade till Lund i erforderligt skick med nya kloka infallsvinklar på våra forskningsprojekt i bagaget. Om vi inte virrar bort oss i Stockholm under helgen förstås...

/HELENA

Kommentarer
Postat av: ANNAANNA

Nej nej nej, inte yra bort sig... inte så mycket iallafall. Ni är så goda och kommer hem i ett stycke, så det så!



ps. det där med att bo på skärgårdshotell verkar inte heeelt fel.

2010-04-11 @ 23:44:21
URL: http://wonderings.blogg.se/
Postat av: Helena Larsson

Hehe! Det är nog ingen risk att släppa oss lösa på egen hand i Stockholm. Karin ska bedriva arkivstudier och jag ska bland annat hälsa på släkten. Trygga räkan med andra ord... ;)

2010-04-12 @ 00:19:40
URL: http://meadowsandcrossroads.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0