Min balkonglåda...

duva
...har under några veckor varit ockuperad av ett duvpar som låg på ägg.


Tyvärr var det ingen idealisk plats eftersom läget är ganska oskyddat. Ett efter ett försvann äggen och när det sista var borta tog jag bort balkonglådan för plantering.

Får väl ändå säga att det var trevligt att ha dem där så länge det varade. Hoppas att de hittar en bättre plats för att lägga sina ägg.

På söndag kommer mina undulater hem igen efter att ha varit på semester hos uppfödaren Angelika på Vilda Paradis utanför Kungsbacka. Jag längtar sååå mycket efter mina pippikvitter!

Vi får väl se vad som händer här framöver, kanske kan det bli undulatungar. Jag har inte bestämt mig än eftersom det kan bli ett jäkla kackalorum om det blir många...


/Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0