Äntligen!

Har jag fått min tjänst som doktorand på etnologen i Lund.
Väntar ihärdigt på att min arbetsplats ska bli klar med dator och telefon. Just nu ser det väldigt ödsligt och oinspirerande ut på rummet...

Startade min anställning 1 maj och läser en forskarkurs med fokus på avhandlingen som genre och metod. Åtta relativt nya avhandlingar ska läsas och recenseras inklusive den egna som ännu inte existerar... (hjälp!)

Fortsättning följer... =)


De aktuella avhandlingarna:

Den förtrollade zonen - Lekar med tid, rum och identitet under Medeltidsveckan
Lotten Gustafsson, 2006.

Berättade liv, berättat Polen - En etnologisk studie av hur högutbildade polacker gestaltar identitet och samhälle
Katarzyna Wolanik Boström, 2005.

Söka sitt. Om möten mellan människor och föremål
Erik Ottoson, 2008.

Att leva som utbränd - en etnologisk studie av långtidssjukskrivna

Mia-Marie Hammarlin, 2008.

Bodies, bricks & black boxes - Power practices in city conversion

Joakim Forsemalm, 2007.

Livet nära döden. Situationer, status och social solidaritet vid vård i livets slutskede
Eva Karlsson, 2008.

Malaria Urbana. Om barnflickan Anna Johannesdotter och prostitutionen i Stockhlm kring 1900
Rebecka Lennartsson, 2002.

Är du finsk eller–? en etnologisk studie om att växa upp och leva med finsk bakgrund i Sverige
Marja Ågren, 2006.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0